Loveland
Rebranding

Voor Loveland, één van de bekendste dancefestivals van Nederland, ontwikkelden we een nieuwe identiteit en campagnestijl, waarmee ze zich beter kunnen profileren in de steeds voller wordende festival-agenda.

Een nieuw, helder logo is de kapstok voor de identiteit. De verschillende activiteiten van Loveland – meerdere festivals, een record label – worden er inzichtelijk aan gekoppeld. De kenmerkende L’s fungeren ook als frame, als zoeker, om het Loveland landschap mee in beeld te brengen.

Voor de nieuwe campagne kozen we ervoor om het bekende symbool van Loveland, de vlinder, nieuw leven in te blazen en uit te vergroten tot een maximaal wendbare beeldtaal. Deze kan aangepast worden voor de verschillende festivals en evenementen die door Loveland worden georganiseerd. Zo ziet het Loveland Festival in augustus er straks heel anders uit dan Loveland van Oranje (op Koningsdag) of de activiteiten rondom de Amsterdam Dance Event. Net zoveel identiteiten, net zoveel muziekstijlen als dat er vlinders zijn. Zo krijgt elk evenement haar eigen ‘vlinder’.
^ Het bekende symbool van Loveland, de vlinder, als vertrekpunt voor invulling van de campagne.
Credits

Creative direction:
Eddy Wegman


Design:
Eddy Wegman
Tabi Aziri

You may also like

Galichnik
2014
Idea + Communications
2012
A mile in my shoes around Pollog
2011
Music Posters
2014
iNdie
2012
DGTL Festival
2016
Skopje Jazz Festival 2013
2013
Franz Kafka - Metamorphosis I
2011
Skopje Jazz Festival 2012
2011
RNW Media
2015
Back to Top